Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Wykształcenie wyższe
Niezbędne:
- Wykształcenie wyższe. Preferowane o kierunku: finanse i rachunkowość, ekonomia.
- Znajomość przepisów z zakresu ustaw: o samorządzie gminnym; kodeks postępowania administracyjnego; kodeks postępowania cywilnego; o pracownikach samorządowych; o rachunkowości; o finansach publicznych; o podatku od towarów i usług.
- Nieposzlakowana opinia.
- Obywatelstwo polskie, jak również obywatelstwo państwa członkowskiego UE lub obywatelstwo innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
- Pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- Staż pracy na podobnym stanowisku.
- Praktyczna znajomość obsługi programów księgowych.
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów.
- Inicjatywa, samodzielność, kreatywność.
- Komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia.
- Sumienność, dokładność.
- Ukończenie kursów podnoszących kwalifikacje.
- dekretowanie i wykonywanie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu z wyjątkiem prowadzenia ksiąg kont pomocniczych do konta 011, 013, 310, 020, 071,
- sporządzanie miesięcznych wykazów i potrąceń i dostarczenie pracownikowi sporządzającemu listy płac w zakresie MKZP (wkłady, pożyczki), księgowanie udzielonych pożyczek, potrącanych składek i spłat pożyczek,
- sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych dotyczących wykonania budżetu,
- prowadzenie księgowości pozabilansowej dla budżetu w zakresie planowania budżetowego,
- sporządzanie sprawozdań finansowych: bilansu, zestawienia zmian w funduszu, rachunku zysków i strat, informacji dodatkowej,
- obsługa księgowa projektów realizowanych przez jednostkę,
- analiza wydatków w szczególności pod kątem możliwości odliczenia VAT naliczonego przez jednostkę budżetową Urząd Gminy Trzydnik Duży,
- prowadzenie rejestru zakupu VAT, sporządzanie miesięcznych plików JPK wraz z deklaracją jednostki budżetowej UG Trzydnik Duży,
- terminowe sporządzanie i przesyłanie łącznego pliku JPK wraz z deklaracja Gminy Trzydnik Duży
- sporządzanie stosownych wyliczeń związanych z możliwością odliczania VAT naliczonego m.in. proporcja, prewskaźnik lub innych,
- współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Krajową Informacją Skarbową.
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) zawodowy opatrzony własnoręcznym podpisem.
- Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia).
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wykształcenia wyższego.
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia o odbytych kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach, itp.).
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym ds. księgowości budżetowej.
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia).
- W przypadku podania danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli wynikający z art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) oświadczenie kandydata o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb aktualnej rekrutacji na stanowisko urzędnicze (Załącznik Nr 2 do Ogłoszenia).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, w przypadku gdy zamierza on skorzystać z uprawnienia określonego w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Pełny wymiar czasu pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, na czas określony.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (max. 6 miesięcy). - w czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- Praca przy komputerze.
We wrześniu 2023 r. /miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia/ wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Trzydnik Duży, Trzydnik Duży 59 A, 23-230 Trzydnik Duży w zamkniętej kopercie (z adresem do korespondencji) z dopiskiem „Konkurs na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej” w terminie do 27 października 2023 r. do godz. 14:00
Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Trzydnik Duży. W I etapie komisja sprawdzi czy kandydaci spełniają wymagania formalne i podejmie decyzję o dopuszczeniu lub nie do II etapu. W II etapie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami lub test sprawdzający wiedzę z zakresu wymienionych na wstępie ustaw.
W III etapie komisja dokonana ostatecznej oceny i wyboru kandydata.
Nie dopuszcza się przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej lub testu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.trzydnikduzy.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w tut. Urzędzie Gminy Trzydnik Duży.
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo do unieważnienia procedury konkursowej w każdym czasie bez podania przyczyny.
Osoba, która otrzyma propozycje zatrudnienia zostanie zobowiązana do dostarczenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną im odesłane.
Dodano do BIP dnia 17-10-2023 15:37:03