Stanowisko ds. oświaty
wykształcenie wyższe
Niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wyksztalcenie wyższe.
- Kwalifikacje z organizacji i zarzadzania oświatą.
- Co najmniej 5 letni straż pracy w tym co najmniej 3 lata na stanowisku związanym z nadzorem nad funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych bądź kierowaniem szkołą.
- Nieposzlakowana opinia.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Biegła obsługa komputera, obsługa aplikacji pakietu Microsoft Office oraz znajomość programów do tworzenia i obróbki grafiki.
- Biegła obsługa urządzeń biurowych np. fax, kserokopiarka, skaner.
- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego.
- Znajomość przepisów z zakresu kodeksu postepowania administracyjnego, samorządu gminnego, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o systemie oświaty, prawo oświatowe, Karta Nauczyciela, o finansowaniu zadań oświatowych.
- Biegła znajomość źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych (pochodzących z programów krajowych i Unii Europejskiej oraz dotacji), praktyczne umiejętności w zakresie aplikowania i rozliczania tych środków.
- Prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów.
- Inicjatywa, samodzielność, kreatywność.
- Komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia.
- Sumienność, dokładność.
- Doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku.
Zakres obowiązków:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymaniem i likwidowaniem przedszkoli i szkół podstawowych,
- nadzór w zakresie organu prowadzącego nad działalnością placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę,
- ustalanie planu sieci przedszkoli i szkół podstawowych
- prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej
oraz obowiązującej sprawozdawczości, w szczególności: - zbieranie baz danych od jednostek zobowiązanych do ich przekazywania, - sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych dotyczących spełniania obowiązku nauki, -scalanie uzyskanych danych, - przygotowywanie danych do przekazania kuratorowi oświaty w terminach określonych przepisami prawa, - przechowywanie posiadanych danych w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym dostępem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, a także modyfikacją uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą, - wydawanie upoważnień do dostępu do bazy danych SIO. - analiza i opiniowanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi,
- koordynacja i pomoc w realizacji przez placówki oświatowe programów i projektów zewnętrznych,
- realizowanie programów rządowych kierowanych do placówek oświatowych,
- inspirowanie i pomoc przy wdrażaniu innowacji w funkcjonowaniu placówek oświatowych
i metod ich zarządzania, - sprawowanie nadzoru nad organizacją rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci przed rozpoczęciem ich nauki w szkole,
- prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat zameldowaną na terenie Gminy.
- rejestrowanie i monitorowanie przyznawanego przez dyrektorów nauczania indywidualnego, wczesnego wspomagania dziecka, rewalidacji,
- prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją stypendiów dla uczniów, wydawanie decyzji,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników, wydawanie decyzji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z powoływaniem lub odwoływaniem dyrektorów placówek oświatowych, przygotowanie postępowania konkursowego,
- opiniowanie powoływania wicedyrektorów szkół i placówek oświatowych,
- wnioskowanie o ustalenie wynagrodzenia dyrektorów placówek,
- dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,
- wnioskowanie o nagrody i odznaczenia oraz kary dla dyrektorów placówek oświatowych,
- koordynacja działalności placówek oświatowych z terenu Gminy,
- wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami,
- przyznawanie i podział środków na dokształcanie oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli i kadry kierowniczej placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego,
- występowanie w obronie nauczyciela w przypadku naruszania jego prawa (art. 63 Karty Nauczyciela),
- prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem nauczycielom Nagrody Wójta Gminy Trzydnik Duży,
- monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół,
- monitorowanie przebiegu egzaminów zewnętrznych,
- sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych placówek oświatowych (ewidencja, nadawanie uprawnień),
- sporządzanie not obciążeniowych dla Gmin, z których dzieci uczęszczają do innych form wychowanie przedszkolnego i przedszkoli niepublicznych oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Trzydnik Duży,
- przygotowanie wniosków do MEN o dodatkowe środki dla szkół z rezerwy oświatowej subwencji ogólnej,
- opracowywanie cząstkowych analiz, informacji i materiałów związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych,
- dokonywanie bieżących przeglądów szkół i przedszkoli pod kątem organizacji pracy oraz stanu bazy i ich wyposażenia,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy oraz innych aktów prawnych dotyczących edukacji.
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) zawodowy opatrzony własnoręcznym podpisem.
- Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia).
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wykształcenia wyższego (dyplom).
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia o odbytych kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach, itp.).
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym ds. rolnictwa, gospodarki gruntami i ochrony środowiska.
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Pisemna zgoda Kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (tj. Dz.U.UE.L. 2016.119.1 z dnia 04.05.2016), ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.1781) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( tj. Dz.U. z 2019 r., poz.1282 ze zm.).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, w przypadku gdy zamierza on skorzystać z uprawnienia określonego w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Praca w niepełnym wymiarze czasu – ½ etatu, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, na czas określony.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (max. 6 miesięcy). - w czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- Praca przy komputerze.
W styczniu 2022 r. /miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia/ wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Trzydnik Duży, Trzydnik Duży 59 A, 23-230 Trzydnik Duży w zamkniętej kopercie (z adresem do korespondencji) z dopiskiem „Konkurs na stanowisko urzędnicze ds. oświaty” w terminie do 2 marca 2022 r. do godz. 15:00.
Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Trzydnik Duży. W I etapie komisja sprawdzi czy kandydaci spełniają wymagania formalne i podejmie decyzję o dopuszczeniu lub nie do II etapu. W II etapie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami lub test sprawdzający wiedzę z zakresu wymienionych na wstępie ustaw.
W III etapie komisja dokonana ostatecznej oceny i wyboru kandydata.
Nie dopuszcza się przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej lub testu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.trzydnikduzy.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w tut. Urzędzie Gminy Trzydnik Duży.
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo do unieważnienia procedury konkursowej w każdym czasie bez podania przyczyny.
Osoba, która otrzyma propozycje zatrudnienia zostanie zobowiązana do dostarczenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną im odesłane.
Dodano do BIP dnia 16-02-2022 15:01:29