Samodzielne stanowisko ds. oświaty
- Wykształcenie wyższe.
- Kwalifikacje z organizacji i zarządzania oświatą.
Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie.
2. Wykształcenie wyższe.
3. Kwalifikacje z organizacji i zarządzania oświatą.
4. Co najmniej 5 letni straż pracy w tym co najmniej 3 lata na stanowisku związanym z nadzorem nad funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych bądź kierowaniem szkołą.
5. Nieposzlakowana opinia.
6. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. Biegła obsługa komputera, obsługa aplikacji pakietu Microsoft Office oraz znajomość programów do tworzenia i obróbki grafiki.
8. Biegła obsługa urządzeń biurowych np. fax, kserokopiarka, skaner.
9. Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego.
10. Znajomość przepisów z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, samorządu gminnego, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o systemie oświaty, prawo oświatowe, przepisy wprowadzające ustawę o prawie oświatowym, Karta Nauczyciela, o finansowaniu zadań oświatowych.
11. Biegła znajomość źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych (pochodzących z programów krajowych i Unii Europejskiej oraz dotacji), praktyczne umiejętności w zakresie aplikowania i rozliczania tych środków.
12. Prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
1. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
2. Inicjatywa, samodzielność, kreatywność,
3. Umiejętność podejmowania decyzji,
4. Odpowiedzialność,
5. Zdolność i otwartość na komunikowanie się w grupie.
Zakres wykonywanych działań na stanowisku:
1) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymaniem i likwidowaniem przedszkoli i szkół podstawowych,
2) nadzór w zakresie organu prowadzącego nad działalnością placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę,
3) ustalanie planu sieci przedszkoli i szkół podstawowych
4) prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości, w szczególności:
a. zbieranie baz danych od jednostek zobowiązanych do ich przekazywania,
b. sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych dotyczących spełniania obowiązku nauki,
c. scalanie uzyskanych danych,
d. przygotowywanie danych do przekazania kuratorowi oświaty w terminach określonych przepisami prawa,
e. przechowywanie posiadanych danych w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym dostępem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, a także modyfikacją uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą,
f. wydawanie upoważnień do dostępu do bazy danych SIO.
5) analiza i opiniowanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi,
6) koordynacja i pomoc w realizacji przez placówki oświatowe programów i projektów zewnętrznych,
7) realizowanie programów rządowych kierowanych do placówek oświatowych,
8) inspirowanie i pomoc przy wdrażaniu innowacji w funkcjonowaniu placówek oświatowych i metod ich zarządzania,
9) sprawowanie nadzoru nad organizacją rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci przed rozpoczęciem ich nauki w szkole,
10) prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat zameldowaną na terenie Gminy.
11) rejestrowanie i monitorowanie przyznawanego przez dyrektorów nauczania indywidualnego, wczesnego wspomagania dziecka, rewalidacji,
12) prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół,
13) prowadzenie spraw związanych z realizacją stypendiów dla uczniów, wydawanie decyzji,
14) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników, wydawanie decyzji w tym zakresie,
15) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem lub odwoływaniem dyrektorów placówek oświatowych, przygotowanie postępowania konkursowego,
16) opiniowanie powoływania wicedyrektorów szkół i placówek oświatowych,
17) wnioskowanie o ustalenie wynagrodzenia dyrektorów placówek,
18) dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,
19) wnioskowanie o nagrody i odznaczenia oraz kary dla dyrektorów placówek oświatowych,
20) koordynacja działalności placówek oświatowych z terenu Gminy,
21) wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami,
22) przyznawanie i podział środków na dokształcanie oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli i kadry kierowniczej placówek oświatowych,
23) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego,
24) występowanie w obronie nauczyciela w przypadku naruszania jego prawa (art. 63 Karty Nauczyciela),
25) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem nauczycielom Nagrody Wójta Gminy Trzydnik Duży,
26) monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół,
27) monitorowanie przebiegu egzaminów zewnętrznych,
28) sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny,
29) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych placówek oświatowych (ewidencja, nadawanie uprawnień),
30) sporządzanie not obciążeniowych dla Gmin, z których dzieci uczęszczają do innych form wychowanie przedszkolnego i przedszkoli niepublicznych oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Trzydnik Duży,
31) przygotowanie wniosków do MEN o dodatkowe środki dla szkół z rezerwy oświatowej subwencji ogólnej,
32) opracowywanie cząstkowych analiz, informacji i materiałów związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych,
33) dokonywanie bieżących przeglądów szkół i przedszkoli pod kątem organizacji pracy oraz stanu bazy i ich wyposażenia,
34) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
35) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
36) prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy oraz innych aktów prawnych dotyczących edukacji.
Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny.
2. Życiorys (CV).
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie(Załącznik Nr 3 do Ogłoszenia).
4. Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy( świadectwa pracy, zaświadczenia).
5. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wykształcenia wyższego( dyplom).
6. Kserokopie innych dodatkowych dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia o odbytych kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach, itp.).
7. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ( w przypadku zatrudnienia, kandydat przedkłada zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).
8. Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
9. Oświadczenie o prowadzeniu, bądź nieprowadzeniu działalności gospodarczej.
10. Oświadczenie Kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w celach przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko ds. oświaty (Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia).
11. Oświadczenie Kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko ds. oświaty w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży (Załącznik Nr 2 do Ogłoszenia).
Informacja o warunkach pracy:
- praca na ½ etatu,
- w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony ( max. 6 miesięcy). - w czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika,
- dopuszcza się zawarcie umowy na czas próbny-3 miesiące,
- miejsce w budynku niedostosowanym do potrzeb niepełnosprawnych (brak windy),
- praca z monitorem ekranowym w pozycji siedzącej po 4 godziny dziennie,
- praca w siedzibie urzędu, kontakty bezpośrednie z petentami,
- przy wykonywaniu niektórych zadań praca poza siedziba Urzędu.
W październiku 2019 r. /miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia/ wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz niepełnosprawnych przekraczał 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Trzydnik Duży, Trzydnik Duży 59 A, 23-230 Trzydnik Duży w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej czytelnym imieniem i nazwiskiem oraz miejscem zamieszkania z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko ds. oświaty w terminie do 27.11.2019 do godz. 15.00 (Decyduje data wpływu do urzędu)
Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Trzydnik Duży, w I etapie komisja sprawdzi czy kandydaci spełniają wymagania formalne i podejmie decyzję o dopuszczeniu do II etapu. W II etapie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami. Pracodawca zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podawania przyczyny.
Nie dopuszcza się przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu w innej formie niż zamknięta koperta A4, albo wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie i mailowo o terminie i miejscu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.trzydnikduzy.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w tut. Urzędzie Gminy Trzydnik Duży.
Wójt Gminy może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego bez podania przyczyny.
Dodano do BIP dnia 18-11-2019 13:06:13