Samodzielne stanowisko ds. oświaty
Wykształcenie wyższe,
Preferowane studia podyplomowe -Zarządzanie Oświatą,
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Wykształcenie wyższe,
- Preferowane studia podyplomowe -Zarządzanie Oświatą,
- Co najmniej 5 letni straż pracy w tym co najmniej 3 lata w zakresie zgodnym z zakresem czynności,
- Nieposzlakowana opinia,
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Biegła obsługa komputera, obsługa aplikacji pakietu Microsoft Office oraz znajomość programów do tworzenia i obróbki grafiki,
- Biegła obsługa urządzeń biurowych np. fax, kserokopiarka, skaner,
- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego,
- Znajomość przepisów z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, samorządu gminnego, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o systemie oświaty, prawo oświatowe, przepisy wprowadzające ustawę o prawie oświatowym, Karta Nauczyciela, o finansowaniu zadań oświatowych.
- Biegła znajomość źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych (pochodzących z programów krajowych i Unii Europejskiej oraz dotacji), praktyczne umiejętności w zakresie aplikowania i rozliczania tych środków,
- Prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
- Inicjatywa, samodzielność, kreatywność,
- Umiejętność podejmowania decyzji,
- Odpowiedzialność,
- Zdolność i otwartość na komunikowanie się w grupie,
Zakres wykonywanych działań na stanowisku:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymaniem i likwidowaniem przedszkoli i szkół podstawowych,
- nadzór w zakresie organu prowadzącego nad działalnością placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę,
- ustalanie planu sieci przedszkoli i szkół podstawowych
- prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości, w szczególności
- zbieranie baz danych od jednostek zobowiązanych do ich przekazywania,
- sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych dotyczących spełniania obowiązku nauki,
- scalanie uzyskanych danych,
- przygotowywanie danych do przekazania kuratorowi oświaty w terminach określonych przepisami prawa,
- przechowywanie posiadanych danych w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym dostępem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, a także modyfikacją uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą,
- wydawanie upoważnień do dostępu do bazy danych SIO;
- analiza i opiniowanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi,
- koordynacja i pomoc w realizacji przez placówki oświatowe programów i projektów zewnętrznych,
- realizowanie programów rządowych kierowanych do placówek oświatowych,
- inspirowanie i pomoc przy wdrażaniu innowacji w funkcjonowaniu placówek oświatowych i metod ich zarządzania,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci przed rozpoczęciem ich nauki w szkole,
- prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat zameldowaną na terenie Gminy.
- rejestrowanie i monitorowanie przyznawanego przez dyrektorów nauczania indywidualnego, wczesnego wspomagania dziecka, rewalidacji,
- prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją stypendiów dla uczniów, wydawanie decyzji,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników, wydawanie decyzji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z powoływaniem lub odwoływaniem dyrektorów placówek oświatowych, przygotowanie postępowania konkursowego,
- opiniowanie powoływania wicedyrektorów szkół i placówek oświatowych,
- wnioskowanie o ustalenie wynagrodzenia dyrektorów placówek,
- dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,
- wnioskowanie o nagrody i odznaczenia oraz kary dla dyrektorów placówek oświatowych,
- koordynacja działalności placówek oświatowych z terenu Gminy,
- wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami,
- przyznawanie i podział środków na dokształcanie oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli i kadry kierowniczej placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego,
- występowanie w obronie nauczyciela w przypadku naruszania jego prawa (art. 63 Karty Nauczyciela),
- prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem nauczycielom Nagrody Wójta Gminy Trzydnik Duży,
- monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół,
- monitorowanie przebiegu egzaminów zewnętrznych,
- sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych placówek oświatowych (ewidencja, nadawanie uprawnień),
- sporządzanie not obciążeniowych dla Gmin, z których dzieci uczęszczają do innych form wychowanie przedszkolnego i przedszkoli niepublicznych oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Trzydnik Duży,
- przygotowanie wniosków do MEN o dodatkowe środki dla szkół z rezerwy oświatowej subwencji ogólnej,
- opracowywanie cząstkowych analiz, informacji i materiałów związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych,
- dokonywanie bieżących przeglądów szkół i przedszkoli pod kątem organizacji pracy oraz stanu bazy i ich wyposażenia,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy oraz innych aktów prawnych dotyczących edukacji.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny,
- Życiorys (CV),
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,(Załącznik Nr 3 do Ogłoszenia)
- Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy( świadectwa pracy, zaświadczenia),
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wykształcenia wyższego( dyplom),
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia o odbytych kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach, itp.),
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ( w przypadku zatrudnienia, kandydat przedkłada zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o prowadzeniu, bądź nieprowadzeniu działalności gospodarczej,
- Oświadczenie Kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w celach przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko ds. oświaty (Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia),
- Oświadczenie Kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko ds. oświaty w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży (Załącznik Nr 2 do Ogłoszenia).
Informacja o warunkach pracy:
- praca na ½ etatu,
-w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony ( max. 6 miesięcy). - w czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika,
- dopuszcza się zawarcie umowy na czas próbny-3 miesiące,
- miejsce w budynku niedostosowanym do potrzeb niepełnosprawnych ( brak windy),
- praca z monitorem ekranowym w pozycji siedzącej po 4 godziny dziennie,
- praca w siedzibie urzędu, kontakty bezpośrednie z petentami,
- przy wykonywaniu niektórych zadań praca poza siedziba Urzędu.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce;
W wrześniu 2019 r. /miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia/ wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz niepełnosprawnych nie przekraczał 6%.
Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Trzydnik Duży, w I etapie komisja sprawdzi czy kandydaci spełniają wymagania formalne i podejmie decyzję o dopuszczeniu do II etapu. W II etapie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami. Pracodawca zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podawania przyczyny
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Trzydnik Duży, Trzydnik Duży 59 A, 23-230 Trzydnik Duży w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej czytelnym imieniem i nazwiskiem oraz miejscem zamieszkania z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko ds. oświaty w terminie do 30.10.2019 do godz. 15.00 ( Decyduje data wpływu do urzędu)
Nie dopuszcza się przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu w innej formie niż zamknięta koperta A4, albo wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie i mailowo o terminie i miejscu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.trzydnikduzy.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w tut. Urzędzie Gminy Trzydnik Duży.
Wójt Gminy może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego bez podania przyczyny.
Dodano do BIP dnia 21-10-2019 15:36:31