Stanowiska ds. księgowości budżetowej
Wykształcenie wyższe. Preferowane o kierunku: finanse i rachunkowość, ekonomia.
Niezbędne:
- Wykształcenie wyższe. Preferowane o kierunku: finanse i rachunkowość, ekonomia.
- Znajomość przepisów z zakresu ustaw: o samorządzie gminnym; kodeks postępowania administracyjnego; kodeks postępowania cywilnego; o pracownikach samorządowych; o rachunkowości; o finansach publicznych; o podatku od towarów i usług.
- Nieposzlakowana opinia.
- Obywatelstwo polskie, jak również obywatelstwo państwa członkowskiego UE lub obywatelstwo innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
- Pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- Staż pracy na podobnym stanowisku.
- Praktyczna znajomość obsługi programów księgowych.
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów.
- Inicjatywa, samodzielność, kreatywność.
- Komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia.
- Sumienność, dokładność.
- Ukończenie kursów podnoszących kwalifikacje.
- Dekretowanie i wykonywanie księgowości syntetycznej i analitycznej jednostki (i budżetu) z wyjątkiem prowadzenia ksiąg kont pomocniczych do konta 011, 013, 310, 020, 071.
- Księgowanie syntetyczne i analityczne funduszy.
- Sporządzenie miesięcznych wykazów potrąceń i dostarczanie pracownikowi sporządzającemu listy płac w zakresie: KZP – wkłady i pożyczki, ZFŚS – pożyczki.
- Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych dotyczących wykonania budżetu.
- Prowadzenie księgowości pozabilansowej dla jednostki i budżetu w zakresie zaangażowania wydatków i planowania budżetowego.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych: bilansów, zestawienia zmian w funduszach, rachunku zysków i strat.
- Analiza wydatków w szczególności pod kątem możliwości odliczenia VAT naliczonego przez jednostkę budżetową Urząd Gminy Trzydnik Duży.
- Prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu VAT, sporządzanie miesięcznych plików JPK wraz z deklaracją jednostki budżetowej UG Trzydnik Duży.
- Terminowe sporządzanie i przesyłanie łącznego pliku JPK wraz z deklaracją Gminy Trzydnik Duży.
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) zawodowy opatrzony własnoręcznym podpisem.
- Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia).
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wykształcenia wyższego (dyplom).
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia o odbytych kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach, itp.).
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym ds. księgowości oświatowej.
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Pisemna zgoda Kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (tj. Dz.U.UE.L. 2016.119.1 z dnia 04.05.2016), ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.1781) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2019, poz.1282 ze zm.).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, w przypadku gdy zamierza on skorzystać z uprawnienia określonego w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Pełny wymiar czasu pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, na czas określony.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (max. 6 miesięcy). - w czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- Praca przy komputerze.
W styczniu 2022 r. /miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia/ wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Trzydnik Duży w rozumieniu przepisów ustawy
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy Trzydnik Duży, Trzydnik Duży 59 A, 23-230 Trzydnik Duży w zamkniętej kopercie (z adresem do korespondencji) z dopiskiem „Konkurs na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej” w terminie do 1 marca 2022 r. do godz. 15:00
Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Trzydnik Duży. W I etapie komisja sprawdzi czy kandydaci spełniają wymagania formalne i podejmie decyzję o dopuszczeniu lub nie do II etapu. W II etapie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami lub test sprawdzający wiedzę z zakresu wymienionych na wstępie ustaw.
W III etapie komisja dokonana ostatecznej oceny i wyboru kandydata.
Nie dopuszcza się przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej lub testu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.trzydnikduzy.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w tut. Urzędzie Gminy Trzydnik Duży.
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo do unieważnienia procedury konkursowej w każdym czasie bez podania przyczyny.
Osoba, która otrzyma propozycje zatrudnienia zostanie zobowiązana do dostarczenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną im odesłane.
Dodano do BIP dnia 15-02-2022 15:04:47